Het zou toch fantastisch zijn dat wanneer een vrouw zwanger is van een kindje met een chromosoom 12 afwijking, er een behandelplan klaarligt zoals bij het Downsyndroom? Dat is onze wens en dus ons doel. Daarom is in 2015 Stichting 12q opgericht.

We zijn erg trots dat het Erasmus MC in januari 2022 gestart is met onderzoek! Dit is mogelijk gemaakt door al onze trouwe sponsoren en donateurs, die wij heel dankbaar zijn. We zijn er echter nog niet, een deel van dit onderzoek moet nog steeds gefinancierd worden, dus blijft het belangrijk om ons te steunen. Stichting 12q werft sponsoren en donateurs, bijvoorbeeld door middel van het organiseren van evenementen. Op onze website en op onze Facebook-pagina lees je wat wij organiseren.

Financiële verantwoording

Stichting 12q is aangewezen als een ‘Algemeen Nut Beogende Instelling’ (ANBI). Wat dit betekent lees je op de website van de Belastingdienst. Onze jaarrekening kun je hier inzien.

Ons KvK nummer is 62479954 en ons RSIN nummer is 854835064. Ons bankrekeningnr. is NL85RABO0302083782.

Missie

Financiële middelen werven om onderzoek naar de gevolgen van chromosoom 12q afwijkingen te kunnen laten uitvoeren.

Visie

Kwaliteit van leven bevorderen van patiënten met een chromosoom 12q afwijking, door het ontwikkelen van een handboek. Dit kunnen wij doen door een uitstekende samenwerking met (inter)nationale professionals, een netwerk van ouders en een focus op onderzoek wat leidt
tot voortdurende ontwikkeling van kennis en ervaring.

Ons bestuur

Danielle
de Wilde

Hanneke